FANDOM

Krążownik podstawowy klasy Bellator
Dane produkcyjne
Model Bellator
Klasa Krążownik podstawowy
Dane techniczne
Długość 800 metrów
Generator mocy Reaktor fuzji nuklearnej
Uzbrojenie 8 dział cząsteczkowych
8 dział kinetycznych
8 działek obrony punktowej
6 wyrzutni torped
Zastosowanie
Przynależność Konfederacka Marynarka
Rola Okręt liniowy

Krążownik podstawowy klasy Bellator dzięki połączeniu przyzwoitej siły ognia, wytrzymałości, szybkości, a także możliwości modyfikacji, stanowił trzon każdej konfederackiej floty.

Opis

Jako średniej wielkości okręt wojenny, krążownik podstawowy klasy Bellator stanowił powszechny element wszystkich większych formacji Konfederackiej Marynarki. Niebywale wszechstronny, podatny na polowe modyfikacje w celu nadania mu bardziej specyficznych ról zależnie od sytuacji, posiadał również przyzwoitą wartość bojową. Dzięki temu całe formacje krążowników podstawowych towarzyszyły większym, droższym i znacznie mniej licznym pancernikom oraz drednotom w trakcie niezliczonych gwiezdnych bitew.

Bellator posiadał wysmukły, cylindryczny kształt charakterystyczny dla okrętów wojennych Konfederackiej Marynarki. Kadłub składał się w zasadzie z trzech wyraźnych części złożonych z pięciu modułów. Konstrukcja ta, choć bardziej podatna na uszkodzenia, pozwalała na wymienianie ciężko uszkodzonych modułów na nowe zamiast dokonywania czasochłonnych napraw. Spłaszczony dziób okolony był pierwszą baterią dział. Podłużny trzon o kształcie podzielonego na trzy części walca mieścił pierścień z drugą baterią dział. W zależności od misji Bellator mógł transportować trzy eskadry myśliwców bezzałogowych klasy Venator bądź cztery podwieszone na zewnętrznym stelażu promy desantowe klasy Cursor. Symetrycznie, wokół tylnego modułu znajdowały się wieże komunikacyjne wyposażone w radary oraz wypustki sensorów. Rufa okrętu stanowiła przechodzący w rozszczepione na kształt litery X blok zwieńczony czterema dużymi silnikami impulsowymi. W ukośnych zagięciach na skrajach bloku znajdowały się wysuwane panele termoregulacyjne.

Standardowe uzbrojenie zawierało 8 dział cząsteczkowych oraz 8 dział kinetycznych do angażowania okrętów bojowych wroga. 8 działek obrony punktowej chroniły okręt przed lekkimi jednostkami. 6 wyrzutni torped pionowego startu mogło zadawać druzgocące ciosy pobliskim okrętom liniowym przeciwnika bądź zapewniać ochronę przed chmarami lekkich jednostek. Nakładające się na siebie płyty pancerza w pewnym stopniu chroniły łączenia poszczególnych modułów, lecz wciąż stanowiły one słaby punkt konstrukcji. Nie mniej jednak, Bellator wyposażony był we wzmocnione generatory tarcz aby skompensować tę niedoskonałość.

Historia

Krążownik podstawowy klasy Bellator zaprojektowano z myślą o zastąpieniu kilku różnych starszych klas krążowników, których zastosowanie uznano ostatecznie za nieoptymalne.

Znane okręty

  • Malathon
  • Horyzont
  • Walkiria
  • Wiking
  • Wojownik

Pojawienia