FANDOM

Desantowiec szturmowy klasy Cursor
Dane produkcyjne
Linia produkcyjna Wielka Reforma Wojska
Model Desantowiec szturmowy klasy Cursor
Klasa Prom
Dane techniczne
Długość 98 metrów
Generator mocy Reaktor fuzji nuklearnej
Uzbrojenie 4 działka obrony punktowej
Zastosowanie
Przynależność Konfederacka Marynarka
Rola Desantowiec
Wprowadzenie 2613

Desantowiec szturmowy klasy Cursor należący do Konfederackiej Marynarki wprowadzony został podczas Wielkiej Reformy Wojska.

Opis

Cursor zapewnia transport pomiędzy kosmicznymi okrętami wojennymi na niskiej orbicie a powierzchnią danej planety. Jest pojazdem typu SSTO zdolnym osiągnąć ten pułap samodzielnie dzięki podwójnemu napędowi. Napęd impulsowy służy do przemieszczania się w górnych warstwach atmosfery oraz ponad nią, natomiast turboodrzutowy do podróżowania nad lądem. Dysze silników turboodrzutowych mogą obracać się, dzięki czemu desantowiec posiada również zdolność VTOL, czyli pionowego startu i lądowania.

Kadłub solidny, masywny, ale stosunkowo wysmukły pokryty jest aerożelem uodparniającym na tarcie podczas przelotów przez górne warstwy atmosfery. Posiada skrzydła typu delta. Cztery działka obrony punktowej, dwa zamontowane w na dziobie, dwa u góry kadłuba przy podstawach skrzydeł, zapewniają ochronę oraz wsparcie ogniowe podczas desantów. Obszerny luk może pomieścić kompanię żołnierzy, a także kilka wozów bojowych, transporterów opancerzonych czy innych pojazdów wsparcia.

Modyfikacje kadłuba umożliwiają również transport dwóch podwieszonych kanonierek klasy Vespa, albo zrzut oddziału Gramów.

Historia

Znane okręty

Pojawienia