FANDOM

Galaktyka
MW
Charakterystyka fizyczna
Typ Spiralna z poprzeczką
Średnica 150,000+ ly
Ilość gwiazd 200-400 miliardów
Masa ~8,5×1011 M

Galaktyka to galaktyka spiralna z poprzeczką, gdzie znajdowała się Konfederacja Orion oraz kilka innych państw międzygwiezdnych.

Opis

Galaktyka jest największym obiektem astronomicznym w lokalnej grupie. Posiada wiele mniejszych galaktyk satelitarnych. Dwie z nich, Wielki Obłok oraz Mały Obłok, są oddalone odpowiednio o 163 tysiące i 200 tysięcy lat świetlnych. Średnica Galaktyki wynosi ponad 150 tysięcy lat świetlnych przy masie porównywalnej do 850 miliardów mas Słońca. Zawiera od 200 do 400 miliardów gwiazd.

Galaktyka posiada wyraźne centralne zgrubienie galaktyczne. W jego wnętrzu znajduje się supermasywna czarna dziura. Ze zgrubienia wyrasta poprzeczka, a także kilka owiniętych wokół niego ramion. Ramiona wykazują większą aktywność procesów gwiazdotwórczych niż centrum.

Historia

Ciekawostki

  • Kiedy pierwotny koncept UWT powstał w 1998 roku, galaktyka ta nazywała się Lizards Galactic 2 [sic]. Autor posiadał wówczas zaledwie fragmentaryczną wiedzę o języku angielskim, stąd błędna nazwa. Poprawniejsza wersja, Lizard's Galaxy, została wprowadzona w 2006 roku. Kolejna, Galaktyka Velara, została wymyślona w drugiej połowie 2009 i obowiązywała niemal do końca 2016 roku.
  • Pierwotnie Galaktyka była całkowicie fikcyjnym tworem, podobnie jak ta pojawiająca się w sadze Gwiezdne Wojny. Podczas gruntownej rewizji fikcyjnego uniwersum z przełomu lat 2015/2016 autor postanowił jednak przenieść akcję do Drogi Mlecznej. Przez pewien czas nazwa "Galaktyka Velara" obowiązywała nadal. Pod koniec 2016 autor uznał ostatecznie, iż jest ona niepotrzebna, potencjalnie myląca, więc usunął wszelkie wzmianki. Obecnie galaktyka, w której toczy się akcja określana jest zwyczajnie mianem Galaktyki.

Pojawienia