FANDOM

Galaktyka strachu
Opis
Autor Mateusz Kałwiński
Gatunek Horror
Science-fiction
Informacje o publikacji
Napisanie 30 X 2009 - 9 III 2010
19-22 XII 2010
15-18 VII, 2-9 VIII 2011
24 IX 2011
Strony 364
Chronologia
Rok 2620-2623
Seria Galaktyka strachu
Następna Oblężony

Galaktyka strachu to zbiór opowiadań, stanowiący wstęp do trylogii Galaktyka wojny. Zawiera sześć utworów z gatunku mieszanego science-fiction/horroru, które są luźno powiązane zarówno między sobą, jak i z powieściami głównej trylogii.

Podsumowania fabuły

Wrak

Kosmiczny oddział patrolowy natyka się na porzucony wrak okrętu wojennego, który od dawna uznawano za zaginiony. Milicjanci postanawiają zbadać go w celu ustalenia, co zaszło na jego pokładzie wiele lat temu. Podczas przeszukiwań okazuje się, iż statek wcale nie jest opuszczony.

Artefakt

Grupa archeologów wybiera się na pograniczną planetę Lyx, by zbadać ruiny znajdującego się na niej pojedynczego miasta. Podczas poszukiwań ekipa odkrywa tajemniczy artefakt, który zostaje następnie zabrany na pokład statku. Gdy nadchodzi koniec badań i zespół wyrusza w drogę powrotną do domu, na pokładzie Eksploratora rozpętuje się istne piekło.

Sobowtór

Aleis Tover, główny księgowy firmy ArmsCor, prowadzi nudne, lecz stabilne i satysfakcjonujące życie. Gdy wreszcie postanawia wprowadzić pewne zmiany, jego plany gwałtownie krzyżuje pojawienie się tajemniczego sobowtóra, który brutalnie zajmuje jego miejsce. O włos unikając śmierci, Al rozpoczyna walkę o odzyskanie własnego życia.

Czerń niezgłębiona

Grupa studentów egzobiologii wybiera się na nieprzyjazny świat Ceryl, by zbadać jego ubogą, acz intrygującą faunę. Kiedy w poszukiwaniu rodzimych gatunków zapuszczają się głęboko w system podziemnych jaskiń, napotykają coś zgoła innego.

Spirala

Podczas wydobywania drogocennych minerałów w kopalni na planecie Nowy Kaledor, górnicy przypadkowo uwalniają mroczne moce. Jason Kane, ochroniarz i jeden z bardzo nielicznych ocalałych z pogromu, próbuje czym prędzej uciec z przeklętego kompleksu. Nim jednak będzie mógł odlecieć, musi odnaleźć swoją ukochaną.

Super Zero

Garrar Abbados, przeciętny Holglas który z niejasnych przyczyn jest traktowany jak odmieniec i wyrzutek, pewnego dnia dostaje olśnienia. Zmęczony swą uciążliwą egzystencją, postanawia pofolgować swoim od dawna skrywanym, przerażającym zdolnościom.

Ciekawostki

  • Galaktyka strachu nie widniała w pierwotnym projekcie cyklu Wojna Totalna. Zbiór został zaplanowany dopiero niedługo przed napisaniem pierwszego utworu, w październiku 2009 roku. Jego celem jest wprowadzenie do fikcyjnego uniwersum oraz jego eksploracja pod kątami innymi niż w głównej serii.
  • Galaktyka strachu w pierwszym założeniu miała być trylogią luźno powiązanych ze sobą opowiadań. Wraz z upływem czasu przyszedł pomysł na czwartą część, wciąż utrzymującą więź z poprzednimi. Piąty i szósty utwór cyklu dodano dużo później - stanowią one całkowicie odrębne historie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki