FANDOM

Gwiazda Bojowa
Dane produkcyjne
Producent Mechatroni
Klasa Stacja bojowa
Dane techniczne
Długość 18000 metrów
Szerokość 18000 metrów
Wysokość 18000 metrów
Generator mocy Zaawansowany reaktor hybrydowy
Pole siłowe Wyekwipowane
Pancerz Hartowany pancerz hiperstalowy z pokrywą dyfrakcyjną
Systemy namierzania Wyekwipowane
Uzbrojenie 1800 dział fazowych
1 superciężki emiter fazowy
450 działek obrony punktowej
Kontyngent 900 Sierpów
Zastosowanie
Przynależność Mechatroni
Rola Stacja bojowa
Okręt dowodzenia
Lotniskowiec
Mobilna fabryka

Gwiazda Bojowa to mobilna stacja bojowa Mechatronów ochrzczona tym mianem przez oficerów Konfederackiej Marynarki. Ze względu na kolosalną siłę ognia stanowiła poważne zagrożenie nawet dla dużych flot przeciwnika.

Opis

Gwiazda Bojowa była gigantyczną stacją kosmiczną o sferycznym kształcie. Z tego względu pierwszą napotkaną Gwiazdę pomylono pierwotnie z planetoidą. Powierzchnia tego 18-kilometrowego kolosa pokryta była skomplikowaną siatką spojeń, najeżona przerażającą ilością dział, przyozdobiona obszarami paneli kolektorów ciemnej energii, kopułami generatorów oraz dyszami silników.

Jedną z najbardziej charakterystycznych oraz najistotniejszych cech Gwiazdy Bojowej był superciężki emiter fazowy, superbroń składająca się z 9 rzędów wielkich, łukowatych kolektorów energii ułożonych w formację tworzącą szeroki na kilka kilometrów okrąg w centrum sferycznej stacji, nadając jej wygląd gargantuicznego oka. Liczne rozproszone po powierzchni hangary stanowiły ujście dla ogromnego kontyngentu 900 Sierpów, które to stacja mogła również produkować po zebraniu odpowiednich surowców z pól asteroid. Poza licznymi silnikami manewrowymi, Gwiazda Bojowa posiadała 9 silników głównych: trzy zlokalizowane blisko siebie po stronie przeciwnej niż emiter fazowy tudzież kolejne sześć umiejscowionych w większych odstępach wzdłuż równika stacji.

Samo uzbrojenie pomocnicze, składające się z 1800 dział fazowych oraz 450 działek obrony punktowej pozwalało Gwieździe Bojowej na toczenie samodzielnych walk z całymi wrogimi flotami. Główną bronią był jednak zdecydowanie superciężki emiter fazowy. Choć potrzebował kilku minut na zebranie odpowiedniej ilości energii, był w stanie wygenerować ciągły strumień niszczycielskiego światła zdolny w przeciągu sekund kompletnie unicestwić całą formację okrętów wojennych. Nawet ciężkie niszczyciele były dlań łatwym łupem. Moc tę uzyskiwano ze skomplikowanego reaktora hybrydowego, generującego energię zarówno z anihilacji materii oraz antymaterii jak i z poboru wypełniającej kosmos ciemnej energii. Niewyobrażalną siłę ognia opłacano dosyć skromnym polem siłowym wytwarzanym przez kopulaste generatory. Nie mniej jednak, hartowany pancerz hiperstalowy z pokrywą dyfrakcyjną stanowił adekwatną obronę przed ostrzałem wroga.

Historia

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki