FANDOM

Myśliwiec zwiadowczy klasy Idolon
Dane produkcyjne
Model Idolon
Klasa Myśliwiec
Dane techniczne
Długość 60 metrów
Generator mocy Miniaturowy reaktor fuzyjny
Uzbrojenie 1 działko cząsteczkowe
Załoga 1
Zastosowanie
Przynależność Konfederacka Marynarka
Rola Zwiad
Wczesne ostrzeganie

Myśliwiec zwiadowczy klasy Idolon to wysoce wyspecjalizowana jednostka rekonesansowa.

Opis

Cylindryczny kadłub izolowany termicznie, pokryty ekstremalnie ciemnym tworzywem wykonanym z nanorurek węglowych. Pochłania zarówno światło widzialne jak i fale radiowe, ponadto drastycznie redukuje emisje termalne pracującego sprzętu. Zbiornik ciekłego wodoru pochłania ciepło na misji, żeby możliwie długo uniknąć wysunięcia łatwo dostrzegalnych paneli termoregulacyjnych. Posiada zaawansowany zestaw sensorów. Pozbawiony sztucznej grawitacji, systemu podtrzymywania życia oraz pól siłowych. Pilot jest przypięty w kabinie i ubrany w próżnioszczelny kombinezon.

W razie wykrycia, Idolon może zakłócić sygnaturę termalną i radiową dzięki wystrzeleniu flar oraz dipoli. Potężny silnik impulsowy, który stanowi większość masy myśliwca pozwala osiągnąć duże przyspieszenie, aby ułatwić ucieczkę.

Wyposażony w jedno działko cząsteczkowe do obrony punktowej. Nie jest jednak przystosowany do brania aktywnego udziału w walce.

Historia

Pojawienia