FANDOM

Konfederacka Marynarka
Dane ogólne
Założenie 2248
Dane załogi
Dowódca Admirał Marynarki
Dane formacji
Okręty wojenne Wojny o Hegemonię: ~2500
Dane historyczne
Przynależność Konfederackie Wojsko
Wojny Czystka Maszyn
Wielka Wojna Pozycyjna
Wojna Jednomiesięczna
Wojny o Hegemonię
Nowa Czystka Maszyn

Konfederacka Marynarka to najpotężniejsze zbrojne ramię Konfederacji Iliard oraz jeden z istotnych elementów Konfederackiego Wojska. Pomimo niewielkiego rozmiaru państwa, do którego należała, stanowiła jedną z najpotężniejszych flot w całej Galaktyce Velara. W okresach świetności była w stanie wytoczyć do boju dziesiątki tysięcy okrętów wojennych, transportowców oraz myśliwców.

Rola

Konfederacka Marynarka stanowiła najważniejszy element konfederackich sił zbrojnych. Głównym zadaniem Marynarki była obrona planet członkowskich oraz istotnych międzygwiezdnych tras handlowych na terytorium Konfederacji. W razie walk powierzchniowych, floty udzielały siłom naziemnym wsparcia z orbity. Ponadto, okręty wojenne zapewniały transport Konfederackiej Armii w razie, gdy potrzebowano wsparcia na innych planetach bądź w trakcie działań inwazyjnych.

Nowoczesna doktryna floty Konfederackiej Marynarki stawiała na kompletne, wszechstronne formacje, składające się z posiadających różne specjalizacje jednostek wspierających się nawzajem. Niszczyciele służyły jako potężne okręty flagowe, podczas gdy pancerniki zapewniały imponującą siłę ognia. Lotniskowce dostarczały na pola walki liczne myśliwce przechwytujące tudzież groźne bombowce. Dobrze wyposażone, wszechstronne krążowniki bojowe stanowiły trzon każdej floty. Krążowniki przechwytujące stanowiły ważne jednostki taktyczne, dzięki generatorom grawitonowym zdolne uniemożliwiać, albo chociaż znacznie utrudniać manewry wrogich jednostek. Wyposażone w lekką broń przechwytującą fregaty osłaniały inne okręty wojenne przed mrowiem małych, zwinnych myśliwców oraz ich analogów. Zwrotne, szybkie korwety pełniły rolę zwiadowców, a także eskortowców.

Co więcej, konfederacka doktryna charakteryzowała się wyższością jakości nad ilością, a także zastosowaniem przemyślanych taktyk i manewrów, które optymalizowały skuteczność okrętów. Nieraz przytłoczeni niesamowitą liczebnością wrogich jednostek Imperium Goa'tzhul, konfederaccy stratedzy stworzyli różne plany działań niwelującą tę przewagę. Formacje okrętów wojennych Konfederacji Iliard działały wspólnie, z rozmysłem, precyzyjnie i efektywnie.

Historia

Organizacja

Rangi

  1. Marynarz
  2. Starszy marynarz
  3. Mat
  4. Starszy mat
  5. Bosmanmat
  6. Bosman
  7. Starszy bosman
  8. Bosman sztabowy
  9. Starszy bosman sztabowy
  10. Chorąży
  11. Podporucznik
  12. Porucznik
  13. Komandor porucznik
  14. Komandor
  15. Kapitan
  16. Komodor
  17. Kontradmirał
  18. Wiceadmirał
  19. Admirał
  20. Admirał floty
  21. Admirał Marynarki

Wyposażenie

Stacje bojowe

Okręty wojenne

Niszczyciele

Krążowniki

Fregaty

Korwety

Myśliwce

Jednostki wsparcia

Systemy obronne

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki