FANDOM

Korweta klasy Vigilator
Dane produkcyjne
Producent Korporacja DynamiCo
Linia produkcyjna Wielka Reforma Wojska
Model Korweta klasy Vigilator
Klasa Korweta
Dane techniczne
Długość 100 metrów
Generator mocy Reaktor fuzji nuklearnej
Silniki 6
Pole siłowe Wyekwipowane
Pancerz Pancerz neostalowy
Systemy namierzania Wyekwipowane
Uzbrojenie 4 działa plazmowe
12 działek przechwytujących
Hangary 1
Załoga 80
Zapasy 1 tydzień
Zastosowanie
Przynależność Konfederacka Marynarka
Rola Patrolowiec
Eskortowiec
Zwiad
Wprowadzenie 3110

Korweta klasy Vigilator była najmniejszym okrętem wojennym Konfederackiej Marynarki wprowadzonym podczas Wielkiej Reformy Wojska.

Opis

Ze względu na rozmiar oraz uzbrojenie, korweta klasy Vigilator nie była typowym okrętem wojennym. Służyła przede wszystkim jako patrolowiec i eskortowiec, a ze względu na znakomitą szybkość, także jako statek zwiadowczy.

Statek miał podłużny, tępo zakończony dziób, który mieścił w sobie mostek. Zarówno pod, jak i nad nim umieszczono pojedyncze działa plazmowe, zainstalowane na obrotowych wieżyczkach. Główny kadłub był wysmukły. Wzdłuż niego zamontowano działka przechwytujące oraz dwa silniki manewrowe. Pozostałe dwa działa plazmowe zamontowano podobnie jak przednie, lecz tuż przed podstawą rufy. Okręt wieńczyła wiązka sześciu bardzo wydajnych silników impulsowych, które pozwalały mu na ściganie się ze znacznie mniejszymi myśliwcami.

4 działa plazmowe korwety służyły przeciwko niewielkim statkom, takim jak wahadłowce czy bombowce. Natomiast tuzin działek przechwytujących stanowił poważne zagrożenie dla myśliwców wroga. Vigilator był lekko opancerzony zaś jego pola siłowe skromne, toteż w trakcie walki polegał bardziej na zwinności niż wytrzymałości.

Historia

Znane okręty

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki