FANDOM

Kosmiczny Moloch
Dane produkcyjne
Producent Mechatroni
Klasa Niszczyciel
Dane techniczne
Długość 9000 metrów
Generator mocy Zaawansowany reaktor hybrydowy
Pole siłowe Wyekwipowane
Pancerz Hartowany pancerz hiperstalowy z pokrywą dyfrakcyjną
Systemy namierzania Wyekwipowane
Uzbrojenie 900 dział fazowych
180 ciężkich dział fazowych
180 działek obrony punktowej
90 wyrzutni torped
Kontyngent 360 Sierpów
Zastosowanie
Przynależność Mechatroni
Rola Ciężki okręt bojowy
Okręt dowodzenia
Lotniskowiec

Kosmiczny Moloch to określenie stosowane przez Konfederacką Marynarkę wobec klasy superciężkich niszczycieli Mechatronów. Okręty te były na tyle potężne, iż zdolne do toczenia samodzielnej walki z średniej wielkości flotą.

Opis

Kosmiczny Moloch to największy znany model okrętu wojennego w Galaktyce. W pewnym stopniu przypominający latające miasto, superciężki niszczyciel stanowił jedną z najpotężniejszych jednostek Mechatronów.

Kadłub statku był podłużny i wysmukły. Przednia część zdawała się składać z licznych obłych modułów różnych rozmiarów. Długi, ostro zakończony dziób przechodził w bardzo duże, kopulaste zgrubienie stanowiące jedną trzecią kadłuba. Okręt najeżony był wieżyczkami dział, kopulastymi generatorami tarcz oraz antenami sensorów, które to nadawały mu wygląd mobilnego miasta. Tuż za przednimi modułami, po obu bokach ulokowane były dwa hangary. Tylna połowa kadłuba była znacznie smuklejsza i prostsza niż frontalna. Tutaj znajdowały się kolejne dwa hangary dla licznych Sierpów przewożonych na pokładzie. Przywodząca na myśl zakończony maczugą ogon rufa składała się z trzech obłych modułów, dwóch poniżej oraz jednego powyżej płaszczyzny statku. Każdy z nich zawierał po trzy silniki główne. Okręt wyposażony był również w liczne silniki manewrowe, które umożliwiały mu charakterystyczne dla Mechatronów manewry trójwymiarowe.

900 dział fazowych posiadało siłę ognia porównywalną z ośmioma niszczycielami klasy Praetor. Zaawansowane systemy celownicze pozwalały Kosmicznemu Molochowi na namierzanie mniejszych i zwinniejszych okrętów liniowych, takich jak fregaty. 180 ciężkich dział fazowych stanowiło poważne zagrożenie dla dużych jednostek. 180 działek obrony punktowej chroniło kluczowe punkty kadłuba istną ścianą ognia. Ponadto, 90 wyrzutni torped protonowych służyło do zestrzeliwania uszkodzonych statków wroga. Mocne pola siłowe jak i hartowany pancerz hiperstalowy z pokrywą dyfrakcyjną stanowiły solidną obronę. Jedynie skoncentrowany ostrzał ciężkich okrętów wojennych był w stanie uszkodzić Kosmicznego Molocha.

Niewątpliwie potężny, superciężki niszczyciel Mechatronów posiadał przynajmniej jedną istotną wadę. Choć wytrzymały oraz dobrze osłonięty, wysmukły kadłub był wrażliwy na skomasowany ostrzał kluczowych punktów konstrukcyjnych. Zaprawieni taktycy potrafili wykorzystywać tę wadę aby rozłamywać gigantyczny okręt odpowiednio skoncentrowaną siłą ognia.

Historia

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki