FANDOM

Krążownik podstawowy klasy Bellator
Dane produkcyjne
Producent Stocznie NavCon
Linia produkcyjna Wielka Reforma Wojska
Model Krążownik podstawowy klasy Bellator
Klasa Krążownik
Dane techniczne
Długość 600 metrów
Generator mocy Reaktor fuzji nuklearnej
Pole siłowe Wyekwipowane
Pancerz Hartowany pancerz neostalowy
Systemy namierzania Wyekwipowane
Uzbrojenie 20 dział plazmowych
20 dział zwojowych
16 działek obrony punktowej
6 wyrzutni torped
Kontyngent Zależnie od konfiguracji:
  • 36 myśliwców
  • 8 desantowców
Załoga 2500
Zapasy 2 lata
Zastosowanie
Przynależność Konfederacka Marynarka
Rola Okręt bojowy
Lotniskowiec
Wprowadzenie 3109

Krążownik podstawowy klasy Bellator był najpowszechniejszym okrętem wojennym Konfederackiej Marynarki trzydziestego drugiego wieku. Dzięki połączeniu przyzwoitej siły ognia, wytrzymałości, szybkości, możliwości modyfikacji a także względnie niskich kosztów produkcji, krążowniki podstawowe stanowiły trzon każdej konfederackiej floty.

Opis

Jako średniej wielkości okręt wojenny, krążownik podstawowy klasy Bellator stanowił powszechny element wszystkich większych formacji Konfederackiej Marynarki. Niebywale wszechstronny, podatny na polowe modyfikacje w celu nadania mu bardziej specyficznych ról zależnie od sytuacji, posiadał również przyzwoitą wartość bojową pomimo względnie niskich kosztów produkcji. Dzięki temu całe formacje krążowników podstawowych towarzyszyły większym, droższym i znacznie mniej licznym pancernikom oraz niszczycielom w trakcie niezliczonych gwiezdnych bitew.

Bellator posiadał wysmukły, cylindryczny kształt charakterystyczny dla okrętów wojennych Konfederackiej Marynarki. Kadłub składał się w zasadzie z trzech wyraźnych części złożonych z pięciu modułów. Konstrukcja ta, choć bardziej podatna na uszkodzenia, pozwalała na wymienianie ciężko uszkodzonych modułów na nowe zamiast dokonywania czasochłonnych napraw. Spłaszczony dziób uzbrojony był w liczne działa. Podłużny trzon o kształcie podzielonego na trzy części walca mieścił w standardowej konfiguracji dwa oddzielne obustronne hangary, wyposażone w rozsuwane rampy używane podczas desantów. W zależności od misji Bellator mógł transportować trzy eskadry myśliwców klasy Venator bądź kompletną kompanię piechoty wraz z podstawowym wyposażeniem. Symetrycznie, u szczytu oraz u dołu tylnego modułu znajdowały się wieże komunikacyjne wyposażone w radary. Rufa okrętu stanowiła przechodzący w rozszczepione na kształt litery X blok zwieńczony czterema silnikami impulsowymi. W ukośnych zagięciach na skrajach bloku znajdowały się wysuwane panele termoregulacyjne.

Standardowe uzbrojenie zawierało 20 dział plazmowych oraz 20 dział zwojowych do angażowania okrętów bojowych wroga. 16 działek obrony punktowej chroniły hangary oraz mostek przed lekkimi jednostkami. 6 wyrzutni torped pionowego startu mogło zadawać druzgocące ciosy pozbawionym pól siłowych statkom przeciwnika. Nakładające się na siebie płyty pancerza w pewnym stopniu chroniły łączenia poszczególnych modułów, lecz wciąż stanowiły one słaby punkt konstrukcji. Nie mniej jednak, Bellator wyposażony był we wzmocnione generatory tarcz aby skompensować tę niedoskonałość.

Historia

Krążownik podstawowy klasy Bellator zaprojektowano z myślą o zastąpieniu kilku różnych starszych klas krążowników, których zastosowanie uznano ostatecznie za nieoptymalne. Ponadto, istotną rolę grał koszt, gdyż Konfederacka Marynarka potrzebowała skutecznego acz masowo produkowanego okrętu wojennego aby utworzyć solidny rdzeń zmodernizowanej floty.

Po kilku latach kompromisów oraz rozważania różnorakich opcji opracowano wreszcie krążownik podstawowy klasy Bellator, który wszedł do służby w roku 3109. Kiedy w 3123 wybuchły Wojny o Hegemonię, Konfederacka Marynarka wytoczyła do boju przeszło tysiąc krążowników podstawowych tej klasy.

Znane okręty

  • Malathon

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki