FANDOM

Gwiezdne lewiatany to żywe okręty wojenne używane przez Imperium Goa'tzhul.

Opis

Gwiezdne lewiatany były największymi organizmami żywymi znanymi w całej Galaktyce, albo raczej zespołami działających w symbiozie kolonii pozornie nieskomplikowanych organizmów, które razem tworzyły jedną, kolosalną, na wpół nieorganiczną całość.

Żywe okręty w zasadzie uprawiano. Robotnicy Goa’tzhul drążyli w planetoidach labirynty tuneli. Następnie sadzili w nich kolonie przypominających porosty stworzeń, które czerpały pokarm z bogatych w minerały skał. Uzyskane na drodze przeszło milenium zaawansowanej inżynierii genetycznej porosty stopniowo przekształcały bloki asteroid w półorganiczne cielska.

Pod opieką bioinżynierów hodowano w międzyczasie szeregi wyspecjalizowanych stworzeń-organów mających pełnić różne istotne role. Żywione wodorem i helem lewiatany wykształcały zdolność do przeprowadzania reakcji termojądrowych, co pozwalało im nie tylko na utworzenie bioplazmowych systemów uzbrojenia, ale też formy napędu podświetlnego. Pokryte grubymi, zachodzącymi na siebie płytami pancerza molekularnego oraz wyposażone w wyrzutnie bioplazmy i wielkich molekularnych szpikulców stanowiły prawidziwe biologiczne okręty wojenne. Podróżowały po kosmosie dzięki emisjom bioplazmy, komunikowały się zaś przy pomocy złożonych sekwencji świetlnych emanacji.

Najbardziej epokowym rozwiązaniem były wszakże gruczoły grawitacyjne. Podobnie jak generatory zakrzywionej przestrzeni okrętów kosmicznych Konfederacji Iliard, wytwarzały grawitony na drodze zderzania cząstek elementarnych. Następnie używane były do rozpościerania sztucznych pól grawitacyjnych, które potrafiły wytworzyć tunel czasoprzestrzenny. To właśnie dzięki nim siły Imperium Goa’tzhul mogły przemieszczać się po całej Galaktyce.

Ze względu na fakt, iż cielska lewiatanów to przetransformowane planetoidy, żywe okręty osiągały zazwyczaj długość kilkuset metrów albo więcej. Okazy dłuższe niż kilometr były dosyć powszechne, zaś najpotężniejsze lewiatany przekraczały nawet trzy kilometry długości. Znane są również przypadki wyhodowanych w ten sam sposób wielkich, żywych stacji bojowych.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki