FANDOM

Mały Obłok
SMC.png
Charakterystyka fizyczna
Typ Karłowata, nieregularna
Średnica ~7000 ly
Ilość gwiazd ~3 miliardy
Masa ~6,5×109 M

Mały Obłok to karłowata galaktyka nieregularna, jeden z satelitów Galaktyki.

Opis

Mały Obłok to jeden z bliższych z satelitów Galaktyki, oddalony o około 200 tysięcy lat świetlnych. Znajduje się mniej więcej 75 tysięcy lat świetlnych od Wielkiego Obłoku. Średnica Małego Obłoku wynosi 7000 lat świetlnych. Zawiera blisko 3 miliardy gwiazd, zaś jego masa to około 6,5 miliarda mas Słońca.

Prawdopodobnie Mały Obłok posiadał kiedyś strukturę spiralną wraz z poprzeczką, jednak oddziaływania grawitacyjne z Galaktyką oraz Wielkim Obłokiem zniekształciły go aż utracił łatwy do określenia kształt. Z tym drugim łączy go swoisty pomost składający się z chmury neutralnego wodoru oraz gwiazd.

Historia

Przodkowie poświęcali jedynie szczątkową uwagę rozwijającemu się w Małym Obłoku życiu. Do czasu powstania Mechatronów wykształciło się w nim zaledwie kilka cywilizacji. Niestety, wszystkie zostały wytrzebione przez bezlitosne maszyny w ramach ich pierwszego międzygalaktycznego podboju, parę tysięcy lat temu. Oczyszczony ze skomplikowanych form życia, Mały Obłok został następnie porzucony, gdy Mechatroni podjęli się ataku na znacznie większy, łakomy kąsek - Galaktykę.

Ciekawostki

  • Gdy autor przeniósł ojczyznę Tharkan oraz Mechatronów do Wielkiego Obłoku Magellana, uznał za stosowne włączenie do fikcyjnego uniwersum także Małego Obłoku Magellana. Wraz z Drogą Mleczną te trzy galaktyki są powiązane ze sobą na tyle blisko, że tworzą spójne "poszerzone" miejsce akcji. Stwierdził również, iż ze względu na bliskość Mały Obłok stanowi logiczny pierwszy cel dla floty Mechatronów, nim postanowili zaatakować Galaktykę.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki