FANDOM

Pancernik klasy Eradicator
Dane produkcyjne
Producent Stocznie NavCon
Linia produkcyjna Wielka Reforma Wojska
Model Pancernik klasy Eradicator
Klasa Krążownik
Dane techniczne
Długość 900 metrów
Generator mocy Reaktor fuzji nuklearnej
Pole siłowe Wyekwipowane
Pancerz Hartowany pancerz neostalowy
Systemy namierzania Wyekwipowane
Uzbrojenie 12 ciężkich dział plazmowych
12 ciężkich dział zwojowych
24 działa plazmowe
24 działa zwojowe
12 wyrzutni torped
Załoga 4000
Zapasy 3 lata
Zastosowanie
Przynależność Konfederacka Marynarka
Rola Ciężki okręt bojowy
Dalekosiężne wsparcie ogniowe
Wprowadzenie 3115

Pancernik klasy Eradicator to jeden z najnowszych okrętów wojennych Konfederackiej Marynarki zaprojektowanych podczas Wielkiej Reformy Wojska. Ze względu na imponującą siłę ognia oraz niezwykłą wytrzymałość pełnił ważną rolę w starciach gwiezdnych flot.

Opis

Mimo iż mniejszy i tańszy niż niszczyciel klasy Praetor, pancernik klasy Eradicator posiadał większą siłę ognia oraz solidniejszą strukturę. Podczas gdy niszczyciele pełniły rolę wszechstronnych jednostek dowodzenia, pancerniki zaprojektowano z myślą o ciężkim wsparciu ogniowym.

Ogólny zarys kadłuba przypominał nowoczesną strzelbę bojową, włącznie z metaforyczną rękojeścią. Zauważalnie wyższy niż szeroki, pancernik posiadał długi główny kadłub oraz klocowatą rufę z podłużną podbudówką. Dziób statku najeżony był bateriami wymierzonych w przód ciężkich dział. Resztę uzbrojenia rozlokowano na dobudówkach okalających kadłub, włączając w to szerszą od niego rufę. Biorąc pod uwagę zainstalowane w tylnej podbudówce wyrzutnie torped, Eradicator był w stanie skoncentrować całą dostępną siłę ognia na celach znajdujących się naprzeciw okrętu. Wobec tego uznawany był za nieocenione wsparcie ogniowe w bitwach kosmicznych. Mógł zagrozić nawet największym znanym Lewiatanom Imperium Goa'tzhul. Bardzo istotne były również duże silniki manewrowe ulokowane w przedniej części kadłuba, jeden po każdej stronie. Dzięki nim Eradicator mógł względnie szybko nakierowywać ciężkie działa na inne bądź przemieszczające się okręty liniowe. Posiadał on także dwa podobne silniki zainstalowane u góry i dołu rufy oraz cztery silniki główne zamontowane w dwóch rzędach z samego tyłu.

Główne uzbrojenie Eradicatora stanowiło 12 ciężkich dział plazmowych oraz 12 ciężkich dział zwojowych zainstalowanych na dziobie. Same w sobie posiadały siłę ognia zdolną w przeciągu kilku sekund zniszczyć statek kosmiczny wielkości krążownika. Pozostałe 24 działa plazmowe oraz 24 działa zwojowe umieszczone na obracanych wieżyczkach mogły angażować inne cele albo skupiać się na określonym przeciwniku, dzięki czemu łączna siła ognia była w stanie pokonać nawet wrogi niszczyciel. 12 wyrzutni torped służyło do zadawania druzgocących uszkodzeń obdartym z pól siłowych jednostkom wroga. Pozbawiony jakichkolwiek hangarów kadłub był specjalnie wzmocniony, pokryty grubymi płytami pancerza, które obdarzały go nietuzinkową wytrzymałością kosztem prędkości oraz ograniczeniem zdolności do manewrowania. Kompletu dopełniały potężne pola siłowe.

Historia

Pancernik klasy Eradicator stanowił jeden z ostatnich projektów programu modernizacji konfederackiej floty. O ile niszczyciel klasy Praetor przejął większość obowiązków starszych jednostek klasy Avalon, Eradicator odziedziczył ciężkie uzbrojenie przestarzałego okrętu, zamontowane na lepiej przystosowanej do niego platformie. Pierwsze pancerniki weszły do czynnej służby w 3115. Na początku Wojen o Hegemonię w 3123, Konfederacka Marynarka dysponowała około dwoma setkami okrętów klasy Eradicator.

Znane okręty

  • Taran
  • Gigant

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki