FANDOM

Drednot klasy Praetor
Dane produkcyjne
Model Praetor
Klasa Drednot
Dane techniczne
Długość 1500 metrów
Generator mocy Reaktor fuzji nuklearnej
Silniki 6
Uzbrojenie 18 dział cząsteczkowych
18 dział kinetycznych
16 działek obrony punktowej
6 wyrzutni torped
Zastosowanie
Przynależność Konfederacka Marynarka
Rola Ciężki okręt liniowy
Okręt dowodzenia

Drednot klasy Praetor stanowił jednostkę dowodzenia w każdej większej flocie wchodzącej w skład Konfederackiej Marynarki.

Opis

Praetor stanowił kluczowy projekt programu modernizacji konfederackiej floty ze względu na istotną rolę pełnioną przez drednota. Długi na 1500 metrów był mniejszy, lecz szybszy i lepiej uzbrojony niż starsze okręty tej klasy. Praetor miał służyć jako znakomity okręt flagowy dla dowódców poszczególnych grup uderzeniowych.

Kadłub, cylindryczny i podłużny, miał kształty charakterystyczne dla statków wojennych Konfederacji. Był dłuższy, ale znacznie smuklejszy niż Eradicator. Solidny, tępo zakończony dziób był węższy niż reszta okrętu. Mieścił baterię składającą się z jednej trzeciej dział. Pozostałe znajdowały się w pierścieniu okalającym główny kadłub. Ułożone w dwóch rzędach sześć dużych silników impulsowych pozwalało Praetorowi na osiąganie znacznych prędkości jak na okręt takich rozmiarów. Rozmieszczone wzdłuż kadłuba nieliczne mniejsze silniki pozwalały mu na dokonywanie dość skomplikowanych manewrów.

Na uzbrojenie składało się 18 dział cząsteczkowych oraz 18 dział kinetycznych wymierzonych naprzód. 16 działek obrony punktowej utrzymywało na dystans lekkie jednostki wroga oraz przechwytywało pociski samonaprowadzające. Umieszczone w kadłubie wyrzutnie torped pionowego startu dysponowały potężnymi głowicami, zdolnymi zagrozić dużym okrętom liniowym. Pola siłowe oraz elektryczny pancerz reaktywny pozwalały mu bez przeszkód znosić ostrzał krążowników oraz toczyć walkę z ciężkimi jednostkami nieprzyjaciela.

Bardzo istotnym elementem wyposażenia drednota był system komunikacji tunelowej. W razie potrzeby okręt mógł rozkładać wielkie anteny urządzenia, które wytwarzało mikroskopijny tunel czasoprzestrzenny do szybkiej komunikacji na dystansach liczonych w latach świetlnych. Dzięki temu możliwe było bezpośrednie koordynowanie działań Marynarki na przestrzeni sąsiednich układów słonecznych.

Historia

Znane okręty

  • Agresor
  • Niepokonany
  • Niestrudzony
  • Niezłomny
  • Wojownik

Pojawienia