FANDOM

Przodkowie
Dane podstawowe
Ojczysta planeta Mespeytania
Klasa Superinteligentna
Dane fizyczne
Wzrost 0,8 metra
Kolor skóry Odcienie szarości, błękitu, fioletu, kolory pośrednie
Kolor oczu Czerwone, pomarańczowe, żółte
Cechy charakterystyczne Symetria promienista
Cztery ręce
Średnia długość życia Biologicznie nieśmiertelni
Dane socjokulturalne
Dieta Wszystkożerni
Znani członkowie Nukran Tem Badan

Przodkowie to starożytny gatunek superinteligentny pochodzący z planety Mespeytania. Miał ogromny wpływ na historię młodszych cywilizacji zamieszkujących Galaktykę.

Fizjologia i wygląd

Przodkowie przypominali hybrydę szkarłupni z parzydełkowcem. Niewielkie, bo wysokie średnio na zaledwie 80 centymetrów baryłkowate ciała wykazywały symetrię promienistą. Otwór gębowy wyposażony w swoisty dziób znajdował się natomiast u samego szczytu zwężonego korpusu. Otoczony był sześcioma krótkimi wypustkami zwieńczonymi prostymi oczami. Co więcej, wokół niego znajdowały się nasady sześciu stosunkowo grubych, trójkątnych odnóży okalających właściwe ciało. Mogły szczelnie otulić korpus, zapewniając Przodkowi ochronę. Wzdłuż ich osi rozmieszczone były podskórne elektroreceptory ampułkowate. Ponadto, dzięki zakrzywionym szponom na końcówkach mogły czepiać się podłoża i służyć do przemieszenia się po dnie zbiornika wodnego bądź po lądzie.

W przeciwieństwie do nich cztery ramiona istot były długie, smukłe i bardzo giętkie, oraz wyrastały mniej więcej w ⅔ wysokości korpusu. Każde z nich zakończone było zgrubieniem z czterema również przypominającymi macki palcami. Ramiona miały olbrzymi zakres ruchu i zazwyczaj sięgały po pokarm spomiędzy płatowatych nóg. Były zdolne do chwytania i precyzyjnego manipulowania przedmiotami. Co więcej, wyposażone w swoiste elektryczne parzydełka służyły do aktywnego polowania, rażąc potencjalne ofiary silnym prądem.

Szare, fioletowe, błękitne bądź pośredniego koloru ciała były miękkie, ale mięsiste. Płatowate nogi pokryte były tarczkami i guzkami naturalnego pancerza, który zapewniał ochronę i nadawał dodatkowej sztywności, potrzebnej szczególnie na lądzie, jednocześnie nie ograniczając zanadto swobody ruchu. Pomiędzy wierzchnią oraz wewnętrzną warstwą skóry znajdowała się sprężysta ciecz nienewtonowska. Zazwyczaj lekka i płynna, w razie silnego uderzenia w ciało momentalnie twardniała, absorbowała i rozpraszała energię kinetyczną.

Przodkowie postrzegali świat i porozumiewali się głównie za pomocą elektrorecepcji, choć posiadali również zmysły wzroku, dotyku i smaku. Organizmy żywe wytwarzają naturalne pola bioelektryczne, które Przodkowie byli w stanie wyczuć. Co więcej, każde pole ma własną charakterystykę pomagającą w identyfikacji, zaś precyzyjna modulacja pozwalała im na prowadzenie skomplikowanych rozmów.

Posiadali imponującą zdolność regeneracji. Potrafili samodzielnie wydobrzeć nawet po otrzymaniu poważnych obrażeń, z czasem odbudować uszkodzoną tkankę oraz utracone kończyny. Ponieważ naturalnie wytwarzali czynnik transkrypcyjny w postaci białek FoxO, dysponowali zdolnością do nieskończonego generowania nowych komórek i, co za tym idzie, biologiczną nieśmiertelnością.

Przodkowie pochodzili z płytkich mórz, lecz potrafili prowadzić ziemnowodny styl życia. Znajdująca się we krwi hemoeretryna przyczyniała się do fioletoworóżowej barwy.

Przodkowie wykształcili naturalne zdolności psychokinetyczne na drodze ewolucji. Potrafili emitować oraz starannie modulować promieniowanie psi, dzięki któremu mogli świadomie manipulować obecnymi w otoczeniu grawitonami. Zdolności przeciętnego osobnika były porównywalne do najpotężniejszych przedstawicieli nowoczesnych gatunków inteligentnych, którzy posiedli psychokinezę na drodze tajemniczej mutacji.

Społeczeństwo i kultura

Technologia

Historia

Pojawienia