FANDOM

Ciężki drednot klasy Regnator
Dane produkcyjne
Model Regnator
Klasa Ciężki drednot
Dane techniczne
Długość 4800 metrów
Generator mocy Reaktor anihilacyjny
Uzbrojenie 1 superciężkie działo kinetyczne
16 ciężkich dział cząsteczkowych
16 ciężkich dział kinetycznych
12 działek obrony punktowej
8 wyrzutni torped
Zastosowanie
Przynależność Konfederacka Marynarka
Rola Ciężkie wsparcie ogniowe
Okręt dowodzenia
Superbroń

Ciężki drednot klasy Regnator to najpotężniejszy okręt wojenny Konfederackiej Marynarki, wyposażony w suberbroń zdolną zagrozić największym wrogim jednostkom.

Opis

Regnator stanowił największy okręt wojenny Konfederackiej Marynarki. Zazwyczaj polegała ona na formacjach, skoordynowanych manewrach oraz synergii pomiędzy różnymi klasami okrętów. Niestety, w obliczu Gwiazd Bitewnych wytoczonych przez Mechatronów potrzebna była również ogromna siła ognia. Potężne bariery kinetyczne stacji bojowych były w stanie przetrzymać ostrzał pancerników. Żeby pokonać superbroń, Konfederacja stworzyła projekt własnej, dostosowanej do używanej przez niej doktryny wojennej. Wówczas narodził się ciężki drednot klasy Regnator.

Długi na niemal pięć kilometrów kadłub różnił się zauważalnie od standardowych okrętów, chociaż zachował podstawowe rozwiązania. Podłużny i smukły, porzucił jednak kompletnie cylindryczny kształt na rzecz sylwetki przypominającej grot strzały. Rozwiązanie to wynikało z kompromisu pomiędzy zachowaniem małego profilu frontalnego oraz konieczności zapewnienia osłony dwóm gigantycznym panelom termoregulacyjnym zainstalowanym w drugiej, standardowo cylindrycznej połowie kadłuba. Prostopadłościenny dziób mieścił baterie ciężkich dział, a także, przede wszystkim, wylot superciężkiego działa kinetycznego na samej szpicy. Ciągnący się wewnątrz, wzdłuż większej części Regnatora spiralny akcelerator zwojowy rozpędzał 100-tonowy pocisk wolframowy do szybkości sięgającej 1% prędkości światła, zatem aż 3000 km/s. Dzięki temu działo samo w sobie stanowiło przerażająco śmiercionośną broń: pocisku nie można było uniknąć, o ile stale nie wykonywało się uników, a jego energia kinetyczna starczyła do zmiecenia z powierzchni ziemi dużego miasta. Salwa z działa takiego kalibru mogła zagrozić niemal każdej kosmicznej jednostce wojennej.

W cieniu grotu dzioba, po bokach wrzecionowatego kadłuba znajdowały się ogromne wysuwane radiatory. Ze względu na gorąco wytwarzane przez superciężkie działo oraz pozostałe systemy okrętu, potrzebowały pozostać wysunięte nawet w trakcie walki, za wyjątkiem najbardziej krytycznych sytuacji. Dalej, na wzór Eradicatorów, zamontowano cztery pylony z wyrzutniami torped. Rufa wyposażona była w sześć dysz silników anihilacyjnych. Regnator był również wyposażony w system komunikacji tunelowej.

Historia

Znane okręty

  • Krzyżowiec
  • Lanca
  • Młot Gniewu
  • Suweren
  • Tyran
  • Zbawiciel

Pojawienia