FANDOM

Uniwersum Wojny Totalnej to saga gatunku militarne science-fiction/horror, osadzona w fikcyjnym świecie stworzonym przez Mateusza Kałwińskiego. Projekt został zainicjowany już w roku 1998. Od prostego konceptu zainspirowanego Gwiezdnymi Wojnami oraz dziecinnych rysunków zgromadzonych w pewnym zeszycie stopniowo rozwinął się do rangi kompletnego fikcyjnego uniwersum. Zawarty jest w zaplanowanej serii opowiadań i powieści, kolektywnie zwanej cyklem Wojny Totalnej.

Opis

Inspiracje

Aspekty science-fiction:

  • Star Wars
  • Avatar
  • Starship Troopers
  • The Lost Fleet
  • Starcraft
  • Crysis
  • Tekkaman Blade
  • Mobile Suit Gundam
  • Atomic Rockets

Aspekty horroru:

  • Event Horizon
  • Cthulhu Mythos
  • Dead Space
  • Doom 3
  • Silent Hill

Ogólne:

  • Powieści Stephena Kinga
  • Powieści R. Scotta Bakkera
  • Obrazy Zdzisława Beksińskiego
  • Neon Genesis Evangelion
  • Warhammer 40,000
  • F.E.A.R.

Historia

1998

Autor rysuje pierwsze ciała niebieskie w swym zeszycie. Lizards Galactic 2 [sic] zostaje stworzona.

1999-2003

Lizards Galactic 2 pomału się rozwija. Stopniowo pojawia się coraz więcej obiektów astronomicznych. Powstają również pierwsze projekty okrętów wojskowych (a także "Platformy Wars", poprzednika ciężkiego niszczyciela klasy Regnator) oraz pojazdów naziemnych należących do niezidentyfikowanego państwa międzygwiezdnego.

2004-2005

Epoka stagnacji. Brak znaczących postępów.

2006

Odnowienie zainteresowania fikcyjnym uniwersum, które zostaje przemianowane na Lizard's Galaxy. Kilka kluczowych elementów zostaje stworzonych, wśród nich wymyślenie państwa Konfederacji Iliard, imion kilku gatunków obcych oraz ogólny rozwój uniwersum. Powstaje koncept postaci Wygnanki oraz zarysy (wówczas jego) historii, jednak nie ma ona jeszcze związku z UWT. Rozważanie historii, która kilka lat później będzie stanowić fabułę Oblężonych.

2007

Ciąg dalszy rozwoju. Stworzenie pierwowzorów okrętów wojennych należących do Konfederackiej Floty. Uniwersum zostaje przemianowane na Konfederację Iliard. Powstaje wersja "pre-alpha" powieści Wyspa, jednakże wówczas nie ma ona związku z UWT i pozostaje niedokończona.

2008

Rok relatywnej stagnacji. Pewne postępy wokół Wyspy zostają poczynione, lecz nie rozwija się ona poza stadium "alpha"; wciąż nie ma ona związku z UWT.

2009

Rok największego przełomu - w drugiej połowie 2009 fikcyjne uniwersum, teraz zwane już Uniwersum Wojny Totalnej, zostaje raptownie rozwinięte.

  • 27 sierpnia - pierwsze informacje dotyczące UWT pojawiają się na ConWorld Wiki, wiki światów konstruowanych.
  • 23 września - założenie anglojęzycznej Total War Universe Wiki (później przemianowanej na Totalpedię).
  • 30 października - 24 listopada - napisanie pierwszej części serii Galaktyka strachu (de facto całego cyklu Wojna Totalna), Wraku.
  • 12 grudnia - rozpoczęcie pisania Artefaktu.

2010

Kontynuacja postępów.

2011

  • Pierwszy kwartał - początkowo okres krótkotrwałej stagnacji. Później liczne ulepszenia serii Galaktyka strachu są poczynione, między innymi gruntowna renowacja Wraku.
  • 16 kwietnia - utworzenie Kompendium UWT, polskojęzycznej wiki Uniwersum Wojny Totalnej.
  • 15-18 lipca, 2-9 sierpnia - napisanie piątej części Galaktyki strachu - Spirali.
  • 24 września - napisanie ostatniej części serii Galaktyka strachu - Super Zero.

2012

  • Pierwsza połowa - kolejne ulepszenia obejmujące Galaktykę strachu oraz Oblężonych.
  • 30 lipca - rozpoczęcie pisania Wygnanki.
  • 1 listopada - przerwanie pisania Wygnanki.

2013

Rok stagnacji.

2014

  • Wzrost aktywności. Kolejne poprawki dotyczące Galaktyki strachu oraz Oblężonych.
  • Połowa września - tymczasowe wznowienie pisania Wygnanki.

2015

  • Druga połowa kwietnia - rewizja opowiadań z kolekcji Galaktyka strachu.
  • Grudzień - ponowna rewizja fundamentalnych elementów uniwersum oraz opowiadań z kolekcji Galaktyka strachu. Rozpoczęcie rewizji Oblężonych.

2016

  • Styczeń - marzec - trwa definiowanie fikcyjnego uniwersum oraz rewizja Oblężonych (powieść przemianowana na Oblężony). Następnie rozpoczyna się rewizja Wygnanki (obecnie Odmienna).
  • Kwiecień - przerwanie rewizji Odmiennej.
  • Sierpień - wrzesień - powrót do uniwersum. Dalsza rewizja ogólna oraz miarowy powrót do Odmiennej.
  • Październik - pisanie Odmiennej rozpoczyna się na dobre.
  • Listopad - oficjalne przemianowanie "Galaktyki Velara" na Galaktykę, ustanowienie Wielkiego Obłoku jako ojczyzny Mechatronów. Kolejne, niewielkie korekty mające na celu zwiększenie realizmu.

Ciekawostki

  • Przez większość swego istnienia, od początków w drugiej połowie 2009 aż do grudnia 2015, uniwersum należało to gatunku soft science-fiction, cechującego się niewielką uwagą dla realizmu, wiarygodności technologii oraz innych zjawisk charakterystycznych dla gatunku ogółem. Jednakże zainspirowany cyklem Zaginiona flota oraz w wyniku narastającej preferencji dla realizmu, autor postanowił dokonać gruntownej rewizji uniwersum. Obecnie można je uznać za przykład tzw. firm science-fiction, gdzie zaawansowane rozwiązania technologiczne ekstrapolowane są z eksperymentalnych, lub chociaż hipotetycznych dziedzin ze świata rzeczywistego, a nieliczne nieprawdopodobne motywy posiadają logiczne, sensowne zasady i ograniczenia. Rezultat jest znacznie mniej abstrakcyjny, wobec tego łatwiejszy do zaakceptowania oraz wzięcia na poważnie przez przeciętnego czytelnika.
  • Poważne zmiany dotyczą nie tylko gatunku i realizmu uniwersum, ale też wielu elementów fabularnych. Niemniej, podobnie jak one, zostały wprowadzone w celu podniesienia jakości opowiedzianych w książkach historii. Pierwotnie, Sonder Karso miał przenieść się z Korpusu Marines do Marynarki, aby stać się dowódcą floty uderzeniowej. Co więcej, Sakaala miała jedynie wykonywać polecenia potężniejszych od siebie, mrocznych istot chcących zniszczenia Wszechświata. Zarówno te, jak i liczne inne motywy zostały przez autora uznane za bezsensowne, oklepane albo pozbawione głębi, zatem zostały one znacznie poprawione.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki