FANDOM

Wielki Obłok
LMC.png
Charakterystyka fizyczna
Typ Karłowata, spiralna z poprzeczką
Średnica ~14,000 ly
Ilość gwiazd 30+ miliardów
Masa ~1010 M

Wielki Obłok to karłowata galaktyka spiralna z poprzeczką, jeden z satelitów Galaktyki.

Opis

Wielki Obłok to największy satelita Galaktyki, a także jeden z najbliższych przy odległości ok. 163 tysięcy lat świetlnych. Ma średnicę 14 tysięcy lat świetlnych oraz masę porównywalną do 10 miliardów mas Słońca. Zawiera ponad 30 miliardów gwiazd.

Wielki Obłok posiada strukturę galaktyki spiralnej z poprzeczką i jednym ramieniem, zdestabilizowaną ze względu na oddziaływania grawitacyjne z Galaktyką oraz Małym Obłokiem. Jest połączony z tym drugim za pomocą strumienia neutralnego wodoru, w którym znajdują się również gwiazdy.

Ponieważ jest bogaty w gaz i pył, Wielki Obłok stanowi miejsce aktywnej formacji wielu nowych gwiazd.

Historia

Podobnie jak Galaktyka, Wielki Obłok stanowił miejsce eksperymentów przeprowadzanych przez Przodków. Jednak ze względu na jego stosunkowo niewielkie rozmiary oraz odizolowanie, został wykorzystany do zgoła innego projektu. Około 500 milionów lat temu Przodkowie obrali jedną z planet, zdatną do zamieszkania, ale o ciężkich warunkach, następnie osiedlili na niej wyhodowane przez siebie mikroorganizmy. Podczas gdy życie rozwijało się naturalnie w wielu innych miejscach, obserwowane z daleka, drzewo życia utworzone celowo przez Przodków było starannie doglądane oraz stymulowane do ewolucji. Rozmaite bodźce, naturalne i sztuczne, pomogły mu nadgonić inne formy życia oraz wydać rasę inteligentną Tharkan w rekordowym tempie.

Pierwotnie Przodkowie planowali wykorzystać wrodzoną dynamikę oraz agresję swych "potomków", aby pomóc im osiągnąć wysoki szczebel zaawansowania. W międzyczasie mieliby stopniowo złagodzić ich instynkty, nauczyć wyższych wartości, a także rozwinąć bogatą kulturę. Niestety, spustoszenie siane przez Sakaalę w Galaktyce zmusiło Przodków do opuszczenia projektu ponad 13 tysięcy lat temu. Pozbawiony należytego nadzoru, lud Tharkan stawiał opór naukom pozostałych opiekunów w miarę jak dalej się rozwijał. Ostatecznie gatunek dokonał technologicznej apoteozy, przekształcając się w Mechatronów. Bezlitosne maszyny pokonały nielicznych Przodków, następnie ruszyły na podbój galaktyki.

Powstałe na drodze normalnej ewolucji cywilizacje nie miały szans. Na przestrzeni setek lat Mechatroni podbijali kolejne układy słoneczne. Wreszcie, samodzielnie odkryli metodę podróżowania nadświetlnego, która pozwoliła im na znacznie szybszą ekspansję. Wielki Obłok został oczyszczony z inteligentnych form życia, niemal całego życia, kilka tysięcy lat temu. Kolejny był pobliski w skali astronomicznej Mały Obłok. Po rozszerzeniu terytorium na obszar obu karłowatych galaktyk, Mechatroni obrali na cel Galaktykę. Przenieśli tam zdecydowaną większość sił około dwa tysiące lat temu. W Wielkim Obłoku pozostały jedynie odwody, które okazały się później mieć kluczowe znaczenie. Siły Mechatronów pustoszące Galaktykę zostały unicestwione, jednakże flota w Wielkim Obłoku wykorzystała przesłane przez nie dane by stopniowo odbudować, a nawet przekroczyć dawną potęgę.

W trakcie kolejnych konfliktów Wielki Obłok posłużył za bezpiecznie odległą główną bazę Mechatronów podczas inwazji na Galaktykę.

Ciekawostki

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki